31οι Πανελλήνιοι Θεατρικοί Αγώνες Ερασιτεχνικών Θιάσων | Θεατρικές Παραστάσεις-Σεμινάρια-Εργαστήρια

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ζωγράφου, 14/7/2017

Το Νομικό Πρόσωπο Πολιτισμού & Αθλητισμού του Δήμου Ζωγράφου, διοργανώνει για 31η χρονιά τους Πανελλήνιους Θεατρικούς Αγώνες Ερασιτεχνικών Θιάσων, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν από 2/9/2017 έως και 18/9/2017.

Έχοντας την πεποίθηση ότι η ερασιτεχνική δημιουργία αποτελεί την πιο πηγαία μορφή έκφρασης των κοινωνικών διεργασιών, συνεχίζουμε να δίνουμε βήμα έκφρασης στους «εραστές» της τέχνης που επιμένουν να αναζητούν δημιουργική διέξοδο στον πολιτισμό και να εμπνέονται από την αρχέγονη τέχνη του θεάτρου.

Στη φετινή διοργάνωση φιλοξενούμε σημαντικές ερασιτεχνικές ομάδες από όλη την Ελλάδα οι οποίες επιλέχθηκαν από την προκριματική επιτροπή του Φεστιβάλ με γνώμονα την ποιότητα της παράστασής τους. Παράλληλα διοργανώνουμε σεμινάρια -εργαστήρια, σε συνεργασία με αξιόλογους δασκάλους του θεάτρου και δίνουμε την ευκαιρία στα μέλη των ερασιτεχνικών σχημάτων αλλά και στους φίλους του θεσμού, να γνωριστούν μεταξύ τους, να έρθουν σε επαφή με τεχνικές, θεωρίες και μέσα θεατρικής έκφρασης, να διερευνήσουν την απαρχή και την εξελικτική πορεία της θεατρικής πράξης, να εκφραστούν και να συν-δημιουργήσουν.

Για μία ακόμη φορά συνδέουμε τον Πολιτισμό με την Αλληλεγγύη: κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων συγκεντρώνουμε τρόφιμα και φάρμακα για τις κοινωνικές δομές του Δήμου Ζωγράφου και για όσους τα έχουν ανάγκη.
Επισυνάπτεται το πλήρες πρόγραμμα της διοργάνωσης α) πρόγραμμα παραστάσεων

β) πρόγραμμα των σεμιναρίων και διευκρινήσεις δήλωσης συμμετοχής

Θεατρικές παραστάσεις

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου (Εκτός συναγωνισμού)

ΟΜΑΔΑ : Prometheus Theatre (Ιράν)

ΕΡΓΟ: «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη

Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Θεατρική Ομάδα «ιασθε θεάτρφ»

ΕΡΓΟ: «Αντιγόνη» του Σοφοκλή

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΘΕΣΠΙΣ (ΚΕΡΑΤΕΑ)

ΕΡΓΟ: «Ποιος σκότωσε τον William;» της Λίλιαν Δημητρακοπούλου

Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Δημοτική Θεατρική Ομάδα ΕΞΟΡΥΞΗ ΕΡΓΟ: «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» του Μπ. Μπρεχτ

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα Bad Eggs ΕΡΓΟ: «Οι κλουβίοι» των Bad Eggs

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Θεατρική Ομάδα ΣΚΑΛΕΤΑ

ΕΡΓΟ: «Ή όλα ή τίποτα» της Γεωργίας Ηλιοπούλου

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Πολιτιστικός Σύλλογος «Ο Φάρος» Ν. Μουδανιά Χαλκιδικής ΕΡΓΟ: «Ο επιθεωρητής» του Γκόγκολ

Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου ΟΜΑΔΑ: Θ.Ε.Σ.Μα (ΜΑΚΡΑΚΩΜΗ)

ΕΡΓΟ: «Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν» του Ο. Γκίμπσον

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Θεατρική Ομάδα Ηλιούπολης

ΕΡΓΟ: «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» του Α. Μίλλερ
2017

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Θεατρική Ομάδα ΚΥΘΕΑΤΡΟΝ

ΕΡΓΟ: «Ράφτης Κυριών» του Ζ. Φεϊντώ

Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Πολιτιστικός Σύλλογος Περιγιαλίου «ΑΠΟΛΛΩΝ»

ΕΡΓΟ: «Ράους» των Μ. Ρέππα – Θ. Παπαθανασίου

Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΑ.ΡΙΑ ΕΡΓΟ: «Οι φασουλήδες του Κατσιπόρρα» του Φ. Γ. Λόρκα

15, 16, 17 Σεπτεμβρίου

ΟΜΑΔΑ: Θεατρικό Εργαστήρι ΝΠΔΔ Πολιτισμού & Αθλητισμού Δήμου Ζωγράφου ΕΡΓΟ: «Άλκηστις» του Ευριπίδη (στη Βίλα Ζωγράφου)

Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου

20:00 – 21:00 Τελετή απονομής βραβείων θεατρικών αγώνων 21:00 «Όνειρα της άμμου». Εικαστική – Μουσική παράσταση με ζωγραφική στην άμμο, από την ομάδα BORJA YTUQUEPINTAS Teatre (Ισπανία)

Σεμινάρια – Εργαστήρια

Πέτρος Γάλλιας, χορογράφος «Ποιητικά Σώματα» (Corpus Poeticus)

Πώς με εργαλείο το σώμα μας (τον λόγο και την κίνηση), ο ποιητικός λόγος μπορεί να γίνει δράση, παρέμβαση, διαμαρτυρία, εξέγερση…

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 και ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 (Βίλα Ζωγράφου)

Ελεάνα Γεωργούλη, ηθοποιός – performer

«Το διευρυμένο σώμα / Η Παρουσία του Ηθοποιού στο Αρχαίο Δράμα»

Στην έρευνα πάνω στο Αρχαίο Δράμα, οι συνήθειες και ο εκτελεστικός ρυθμός της σύγχρονης καθημερινότητας είναι ανάγκη να ξεπεραστούν προκειμένου η ύπαρξη του ηθοποιού να διευρυνθεί για να εξερευνήσει τις λεπτοφυείς διαδρομές και τα ποιητικά υλικά του έμμετρου λόγου και της όρχησης (τραγούδι & χορός). Το εργαστήρι εξερευνά τη διαδρομή και το άνοιγμα προς τις παρορμήσεις του διευρυμένου σώματος: Την ισχυροποίηση του κέντρου, το άνοιγμα των σωματικών αξόνων, την ενίσχυση της στήριξης του διαφράγματος και των αναπνευστικών μυών, την απελευθέρωση της σπονδυλικής στήλης, την εκφραστικότητα της μάσκας.

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 και ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 (Μουσείο «Μ. Κοτοπούλη»)

Κώστας Φιλίππογλου, ηθοποιός – σκηνοθέτης «Σωματικό θέατρο στο αρχαίο δράμα»

Στο μάθημα θα αξιοποιηθούν οι τεχνικές του σωματικού – δημιουργικού θεάτρου. Ειδικότερα θα εστιάσουμε στις τεχνικές του Ζακ Λεκόκ, που αξιοποιεί η πιο διάσημη ίσως στο κόσμο ομάδα «σωματικού θεάτρου», η Complicite, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με αυτές, προκειμένου να τις αξιοποιήσουμε στην παραστατικότητα του αρχαίου δράματος.

Θα δουλέψουμε συγκεκριμένες σκηνές τραγωδιών σε μεταφράσεις κυρίως του Γιώργου Μπλάνα, για να δούμε πως εφαρμόζονται οι τεχνικές του σωματικού θεάτρου σε αυτές, καθώς και στη δημιουργία του χορού στο αρχαίο δράμα (chorus).

Το τελικό ζητούμενο είναι να παρουσιάσουν οι μαθητές τις δικές τους σκηνικές προτάσεις πάνω στα κείμενα που θα δοθούν.

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 17:00-20:00 και ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 17:00-20:00 (Βίλα Ζωγράφου)

Νίκος Τουλιάτος, performer «Ρυθμολογία»

Το Σεμινάριο αφορά:

A. Τον ρυθμό και τον χρόνο στην κίνηση και στον λόγο, πεζό ή ποιητικό: Ρυθμική αγωγή του κειμένου. Μετατροπή κειμένων σε κρουστά όργανα αποδίδοντας τα αυστηρά ρυθμικά. Προσαρμογή κειμένου εφαρμόζοντας διαφορετικές ρυθμικές αξίες σε διαφορετικά τέμπο. Κατανόηση του χρόνου στην κίνηση ή στην εκφορά του λόγου σε σχέση με την έκφραση.

B. Τον Αυτοσχεδιασμό: Ο Αυτοσχεδιασμός σε όλες του τις εκδοχές από απόλυτα ελεύθερος μέχρι απόλυτα ελεγχόμενος. Χωρίς θέμα ή με ανάπτυξη συγκεκριμένου θέματος. Από ελεύθερος χρονικά μέχρι συγκεκριμένου περιορισμένου χρόνου. Από ατομικός μέχρι κάθε είδους συνεργασία ντουέτα, τρίο ή ομαδικός.

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 και ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 (Βίλα Ζωγράφου)

Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος – σκηνοθέτης «Αριστοφάνης: δημιουργώντας το κωμικό ύφος»

Ένα εργαστήριο θεάτρου που, μέσα από τα θέματα και τις πλοκές των έργων του Αριστοφάνη, θα αναζητήσει τα είδη του χιούμορ μέσα από την αττική κωμωδία. Από την αισχρολογία, τα λογοπαίγνια και την φάρσα, ως την πολιτική σάτιρα, την stand up κωμωδία και την παραδοξολογία, οι συμμετέχοντες θα πειραματιστούν με διάφορα μοτίβα και κωμικούς χαρακτήρες του Αριστοφάνη, αξιοποιώντας το εδώ και τώρα της σκηνής. Θα χρησιμοποιηθούν υλικά από τις κωμωδίες Νεφέλες, Όρνιθες, Λυσιστράτη, Θεσμοφοριάζουσες και Αχαρνείς.

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 και ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 (Μουσείο «Μ. Κοτοπούλη»)

Σίμος Κακάλας, σκηνοθέτης

«ΣΩΜΑ – ΔΡΑΣΗ – ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ (Η μάσκα ως οδηγός της Υποκριτικής»

Η μάσκα, η αρχέγονη σχέση με την υποκριτική, μεθοδολογία και φιλοσοφία των πρακτικών που χρησιμοποιεί και αναπτύσσει τα τελευταία 10 χρόνια ο σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας.

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 17:00-20:00 και ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 17:00-20:00 (Βίλα Ζωγράφου)

Λένα Φιλίπποβα, σκηνοθέτης

«ΙΩΝ του Πλάτωνα – ένας διάλογος για την Τέχνη»

Με αφορμή το γνωστό διάλογο του Πλάτωνα «ΙΩΝ» το σεμινάριο θα επικεντρωθεί στην ανάλυση της έννοιας «διάλογος» και τη σημασία της στην τέχνη του θεάτρου.

Θα προσεγγίσει επίσης διαχρονικά ζητήματα: 1. Η σχέση της Τέχνης και της τεχνικής 2. Τι σημαίνει επιχείρημα 3. Η σημασία της έμπνευσης του ερμηνευτή-ηθοποιού.

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 και ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 (Βίλα Ζωγράφου)

Κατερίνα Καμπανέλλη, σκηνογράφος

«Η Μάσκα σαν στοιχείο μεταμόρφωσης στο Αρχαίο Δράμα»

Εισαγωγή στη χρήση Μάσκας στο Αρχαίο Δράμα (Τραγωδία-Κωμωδία). Κατασκευή μάσκας βασισμένη στην τραγωδία του Αισχύλου «Πέρσες» ή στην κωμωδία του Αριστοφάνη «Λυσιστράτη». Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να εφαρμόσουν αυτά που θα έχουν ακούσει στα εισαγωγικά της μάσκας σχετικά με τη χρήση της και ίσως να πειραματιστούν σε μια πιο σύγχρονη εκδοχή.

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 και ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 10:30-13:30 (Μουσείο «Μ. Κοτοπούλη»)

Δήμος Αβδελιώδης, σκηνοθέτης

«O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος»

Κάθε κείμενο, θεατρικό ή λογοτεχνικό, είναι σαν μια παρτιτούρα, που πρέπει να ερμηνευθεί σωστά, για να μπορέσει να αναδείξει τις διακυμάνσεις και την πραγματικότητα των ιδεών και των αισθημάτων που εμπεριέχονται σ’ αυτό. Η ακρίβεια μιας τέτοιας έλλογης αισθητικής ερμηνείας αναδεικνύει την πραγματική αξία ενός έργου, ενώ μια παρερμηνεία μπορεί να καταστρέψει τις λογικές συνέχειές του και να παρουσιάσει ένα έργο εντελώς διαφορετικό από τις προθέσεις ακόμα και του ίδιου του ίδιου του δημιουργού του. Αν ο σκοπός ενός έντεχνου έργου είναι η βαθιά συγκίνηση, μέσα από την κατανόηση μιας μικρής ή μεγάλης αλήθειας, που οδηγεί στη λύτρωση από το φόβο και τη σύγχυση, τότε οι όροι και οι κανόνες, που τίθενται γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό, ενυπάρχουν μέσα στο ίδιο το έργο και όχι έξω από αυτό, αρκεί να τους αναγνωρίσουμε.

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 17:00-20:00 και ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 17:00-20:00 (Βίλα Ζωγράφου)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ

Πέτρος Γάλλιας

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα όπου κι έκανε τις πρώτες του μουσικές και χορευτικές σπουδές. Παρακολούθησε μαθήματα χορού στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και σε σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 1993 αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου.

Ως ηθοποιός και χορευτής συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, τη Μαρία Χορς, το Θίασο Πορφύρα της Ειρήνης Παπά, το Μιχάλη Κακογιάννη, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τα Χορικά της Ζουζούς Νικολούδη, το Χοροθέατρο Ροές, το Θέατρο Τέχνης κ.ά.

Το 1994 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Τέλος Εποχής» του Αντώνη Κόκκινου.

Έχει χορογραφήσει ή σκηνοθετήσει: 89 Θεατρικά Έργα, 36 Όπερες, 30 Χοροθεατρικά Έργα, 4 μικτά θεάματα, 3 Κουκλοθέατρα, 9 Έργα με Παιδιά και 6 με Εφήβους, μεταξύ άλλων, για την Fujiwara Opera του Τόκιο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Θέατρο (Κεντρική, Πειραματική, Παιδική Σκηνή), την Εθνική Λυρική Σκηνή (Κεντρική, Παιδική Σκηνή), την Όπερα Δωματίου Αθηνών, το Φεστιβάλ Αθηνών, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου, Κέρκυρας, Κοζάνης, Κρήτης και Ρούμελης, την Έξοδο Λάρνακας, τα Θέατρα: 104, Εγνατία, Θέατρον, Κιβωτός, Πειραιώς 131, Χορν, Ίδρυμα Κακογιάννη.

Από το 1997 διδάσκει σε σεμινάρια και στο Εργαστήρι Ηθοποιών του Εθνικού Θεάτρου (1999-2001), στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου (2008), στο Όπερα Στούντιο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (2009) και στη Θερινή Ακαδημία Όπερας (Όπερα Δωματίου Κέρκυρας / τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου / ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας (2012), στο Centro Sociale di Salerno στο πλαίσιο του προγράμματος CFPDeperilprogettoQuellichelaDanza/Ra.i.d. Festival” (2014), DanceDays 4 Χανιά (2014), στο Μεταπτυχιακό Τμήμα των Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου / Ναύπλιο (2016, 2017).

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις του Χοροθεατρικού Ομίλου του Κολεγίου Αθηνών (1997-2001) και του Μουσικού Ομίλου του Αρσάκειου Τοσίτσιου Ιδρύματος Αθηνών (2006).

Για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας έχει σκηνοθετήσει: την όπερα του Τζιακίνο Ροσίνι,“La cambiale di matrimonio” (2008 – στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα – Ιταλία 2007 – 2013 / “La bottega delle voci – opera dei Giovani”), “Το Καμπιέλο” του Γκολντόνι (2012), τις “ασκήσεις ετοιμότητας” (2013 – “in readiness” στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος La bottega delle voci – centro di produzione teatrale II”), τις βραδιές “κάτω απ’ τον έναστρο ουρανό” (2012 – 2014), τις βραδιές “υπό το φως των κεριών” (2012-2014) , τις μουσικές βραδιές “στην Πανσέληνο”(Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος 2012, 2013, 2014), το έργο του Μπρεχτ “Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της” (2014) και τη μαύρη κωμωδία “λευκή δαντέλα”(2015).

Το 1993 ίδρυσε το Χοροθέατρο Ήρος Άγγελος για το οποίο έχει σκηνοθετήσει και χορογραφήσει τα έργα: Τα Ερωτικά (1993), Εξέδυσάν Με (1995), Λίλιθ (1996), Σαλώμη (1998), Εν Πλω (1999), Έκτοτε (1999), Φαίδρα (2000), Φαίδρα (Νέα εκδοχή-2003), Solitude (2004), Εδουάρδος Β΄ (2005), Εδουάρδος Β΄ (Νέα εκδοχή-2006), A.Y.O.R.: Με δική σου ευθύνη (work in progress -2007), ασκήσεις ετοιμότητας I (2008), ασκήσεις ετοιμότητας II (2008), ασκήσεις ετοιμότητας III (2008), ασκήσεις ετοιμότητας IV (2008), ασκήσεις ετοιμότητας V (2009), ασκήσεις ετοιμότητας V (2010), μνήμες στο νερό (2010), the forbidden city (2011), ασκήσεις ετοιμότητας V (Νέα εκδοχή-2011), ασκήσεις ετοιμότητας VI (2012), ασκήσεις ετοιμότητας VΙI (2013), ασκήσεις ετοιμότητας (Νέα εκδοχή-2014), ρωμαίος + (2014), corpus poeticus I (2015), Αντίνοος (2015), Τα σπίτια που είχα μου τα πήραν (2015), Δες, τα χέρια μου είναι άστρα, είναι πουλιά, είναι θηλιά, είναι αγκαλιά…(2016), Ηρακλής (2016), Άκου έν’ όνειρο, ψυχή μου (2017), Eφωνάξαν ως τ’ αστέρια του Iονίου και τα νησιά (2017).

Είναι μέλος και από το 2011 πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Χορού CID της UNESCO. Υπήρξε Αντιπρόεδρος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής για τις Σχολές Χορού και μέλος της Επιτροπής Τιμητικών Συντάξεων του Υπουργείου Πολιτισμού, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Κέντρου Θεάτρου και Χορού. Είναι ιδρυτικό μέλος και από το 2002, πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων. Από το 2012 έως το 2015 ήταν Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας.

Ελεάνα Γεωργούλη

Η Ελεάνα Γεωργούλη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης από όπου αποφοίτησε το 2008. Στη συνέχεια σπούδασε Σωματικό και Διαπολιτισμικό θέατρο στο Πανεπιστήμιο του Exeter της Μ. Βρετανίας, με δάσκαλο τον Phillip Zarrilli απ’ όπου αποφοίτησε με έπαινο.

Με την επιστροφή της στην Αθήνα το 2009 ξεκινά την σταθερή της συνεργασία με την ομάδα Σημείο Μηδέν, της οποίας υπήρξε ιδρυτικό μέλος. Από το 2005 εκπαιδεύεται σταθερά στην πρακτική και τη διδασκαλία της yoga. Διδάσκει μαθήματα yoga & σωματικού θεάτρου σε σταθερές τάξεις και σεμιναριακούς κύκλους.

Στις 28 Νοεμβρίου του 2016 η «Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών» απένειμε στο πλαίσιο των «Βραβείων Κουν 2016» στην Ελεάνα, το βραβείο σε νέο καλλιτέχνη του θεάτρου για τις ερμηνείες της ως Μαρία στο έργο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ και ως Ι-330 στο έργο «Εμείς» του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν.

Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του Ευριπίδη, σκην: Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας(2017), “Κατεβαίνει ο Καμουζάς στους Φούρνους» της Μ. Παπαϊωάννου, σκην: Μαρία Αιγινήτου (2016), «Ντοκουμέντο», σκηνική σύνθεση: Κάτια Γέρου & Ελεάνα Γεωργούλη (2013), «Marathon|like youve never danced before» σκην: Phillip Zarrilli (Exeter 2008) καθώς επίσης σε ταινίες των Iben Ravn, Βασιλική Μούσχου, Κυριάκου Κατζουράκη, Θάνου Αναστόπουλου κ.α.

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν & σε σκηνοθεσία Σ. Στρούμπου συμμετείχε στις παραστάσεις : «Η Αποστολή» του Χ. Μίλερ, «Εμείς» του Γ. Ζαμιάτιν, «Στη Σωφρονιστική Αποικία» του Φ. Κάφκα, (Φεστιβάλ Αθηνών 2014), «Βόυτσεκ» του Γκ. Μπύχνερ, «Η Μεταμόρφωση» του Φ. Κάφκα, , «Οι Δίκαιοι» του Α. Καμύ, , «Για να τελειώνουμε με την υπόθεση του θεού» του Α. Αρτώ, «Όπως σας αρέσει» του Ου. Σαίξπηρ.

Κώστας Φιλίππογλου

Ο Κώστας Φιλίππογλου είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης και δάσκαλος θεάτρου. Ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς-δασκάλους από την Ευρώπη ερευνώντας το σωματικό – δημιουργικό θέατρο.

Από το 1985 εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός έχοντας συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές. Έχει δουλέψει στο θέατρο Τεχνοχώρος του Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο Αμόρε με τον Γιάννη Χουβαρδά, στο θέατρο Πόρτα, στο φεστιβάλ Αθηνών και σε πολλά άλλα.

Από το 1999 δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με τη θεατρική ομάδα Complicité και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την Ευρώπη και τις Η.Π.Α. Έχει παίξει στο National theater του Λονδίνου, στο Bouffes du Nord του Πήτερ Μπρουκ, κ.λπ.

Ως δάσκαλος θεάτρου έχει διδάξει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης και στη Νέα Υόρκη. Στην Ελλάδα δίδαξε ως επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, σε σεμινάρια που διοργανώνει ο ίδιος, σε δραματικές σχολές και σε σεμινάρια για το θέατρο στην εκπαίδευση.

Έχει σκηνοθετήσει: Το 2003 για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων του Λιούις Κάρολ σε δική του διασκευή. To 2006 τον Οδυσσεβάχ της Ξένιας Καλογεροπούλου για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης. Το 2011-2012 συνέλαβε και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Πολιτική ανυπακοή (συνδημιουργία) και Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1 που παίχτηκαν σε Αθήνα και Λευκωσία.

Τη σεζόν 2012-2013 σκηνοθέτησε το έργο του Egon Wolf Χάρτινα λουλούδια (Θέατρο Ιλίσια) και το έργο του Θανάση Τριαρίδη, Historia de un amor ή τα μυρμήγκια (Θέατρο Olvio). Τη σεζόν 2013-2014 σκηνοθέτησε την Τίρζα του Άρνον Γκρούνμπεργκ (Θέατρο Ιλίσια), το Μένγκελε του Θανάση Τριαρίδη (Θέατρο Faust) και τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλήστην Επίδαυρο. Την σεζόν 2014-2015 σκηνοθέτησε τον Γλάρο του Άντων Τσέχωφ (Θέατρο Θησείον) και το Exit (ομαδική δημιουργία) στο Bios. Το καλοκαίρι του 2015 σκηνοθέτησε και πάλι για την Επίδαυρο και το Ηρώδειο τον «Προμηθέα δεσμώτη» του Αισχύλου. Τη σαιζόν 2016 -2017 διασκεύασε και σκηνοθέτησε το «Μαύρο χιόνι», από το ομότιτλο Μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ, για το θέατρο «Πόρτα».

Νίκος Τουλιάτος

Έχει παίξει παντού, τα πάντα, με όλους, σε όλα τα είδη τέχνης τα τελευταία 50 χρόνια. Έχει: 23 cd, 7 βιβλία, δημιούργησε σχολές, συγκροτήματα, ομάδες, festivals. Δίδαξε: Σεμινάρια, μαθήματα, εργαστήρια, από παιδικό σταθμό μέχρι πανεπιστήμιο, ιδιωτικά σχολεία, ωδεία, δραματικές σχολές.

Tζωρτζίνα Κακουδάκη

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Από το 2009 σκηνοθετεί παραστάσεις για νέους: Μετά τον Αφρό (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, Γκαίτε Φάουστ, Σοφοκλή Αντιγόνη, Aριστοφάνη Νεφέλες (Οκτώβριος 2016 και εξής στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πάνω από 30 παραστάσεις θεάτρου και χορού. ΄Εχει διδάξει  «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας, «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης  Βόλου και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεατρική Αγωγή στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο Γέρακα, το ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού καθώς και σε πλήθος δημόσιων οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου (με τελευταίο το πρόγραμμα της ΄Υπατης Αρμοστείας και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για την ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα). ΄Εχει διδάξει αισθητική και δραματουργία κινηματογράφου στο ΙΕΚ Ακμή (2006-2011) και σε διάφορους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ενώ από το 2014 συμμετέχει στην εκπαιδευτική ομάδα του Pitching Lab του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Διδάσκει Ιστορία και Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Έχει  διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θέατρου σε Βέλγιο,Λιθουανία,Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, Μεξικό, Μεγάλη Βρετανία,κ.ά.  Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» (ΙΔΕΚΕ 2007) και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης» (εκδ. Κέδρος, 2011). Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015).  Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα. Από τον Απρίλιο 2016 είναι υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Σίμος Κακάλας

Ο Σίμος Κακάλας γεννήθηκε το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε το 1996 από τη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και έκανε τα πρώτα του βήματα στο θέατρο ως ηθοποιός στον Θεατρικό Οργανισμό «Νέες Μορφές», του οποίου υπήρξε και ιδρυτικό μέλος. Έχει σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, τα έργα Γκόλφω του Σπύρου Περεσιάδη, Απόκοπος του Μπεργαδή, Λιωμένο βούτυρο του Σάκη Σερέφα (έπαινος Σκηνοθεσίας 2008 – Ένωση Ελλήνων Κριτικών), Ο βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη (Εθνική Λυρική Σκηνή) και Ο φόβος τρώει τα σωθικά του Ρ.Β. Φασμπίντερ (Θέατρο Τέχνης).

Έχει διδάξει υποκριτική, φωνητική και αυτοσχεδιασμό στις δραματικές σχολές του Εθνικού Θεάτρου, του ΚΘΒΕ και του Ωδείου Αθηνών, ενώ παράλληλα έχει οργανώσει σεμινάρια και εργαστήρια για επαγγελματίες και ερασιτέχνες σχετικά με τη μάσκα, τον δεκαπεντασύλλαβο στίχο και τον αυτοσχεδιασμό.

Το 2000 συμμετέσχε σε εργαστήρι οργανωμένο από την Ένωση Θεάτρων της Ευρώπης (UTE) με θέμα τις Βάκχες, στο πλαίσιο του οποίου πέντε ηθοποιοί από τρεις θεατρικούς οργανισμούς, με σκηνοθέτη τον Sándor Zsótér, δημιούργησαν την παράσταση Getting Horny, η οποία πραγματοποίησε περιοδεία στην Ευρώπη.

Λένα Φιλίπποβα

Η Λένα Φιλίπποβα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρωσία. Σπούδασε στο Κρατικό Ινστιτούτο Θεατρικής Τέχνης του Κιέβου. Αποφοίτησε με άριστα και πήρε τον τίτλο “Master of fine Arts”.

Ως ηθοποιός και σκηνοθέτης ξεκίνησε να δουλεύει στην ΕΣΣΔ. Ερχόμενη στην Ελλάδα έμαθε την ελληνική γλώσσα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του ίδιου Πανεπιστημίου.

Εχει σκηνοθετήσει πάνω απο 30 παραστάσεις. Συνεργάστηκε με τον Γεωργιανό σκηνοθέτη Ρόμπερτ Στούρουα και τον χορογράφο Γ. Αλεκσίτζε. Εχει συν-γράψει το σενάριο για την ταινία «Στο Καστελλόριζο», σκηνοθέτης Α. Παπαδόπουλος. (Η ταινία διακρίθηκε στο Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φερράν, Γαλλία. Στην Ελλάδα πήρε Κρατικό Βραβείο από το ΥΠ.ΠΟ.).

Παρακολούθησε 3 κύκλους σεμιναρίων με τον ρώσο σκηνοθέτη Α. Βασίλιεβ. Έχει διδάξει υποκριτική στο Πανεπιστήμιο Πελλοποννήσου καθώς επίσης αυτοσχεδιασμό, ανάλυση κειμένου στις Δραματικές Σχολές («Αρχή», «Σύγχρονο θέατρο», «Μοντέρνοι Καιροί», «Δήλος» κ.α.). Εχει πραγματοποιήσει πολλά σεμινάρια χρηματοδοτούμενα απο την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς επίσης ένα κύκλο σεμιναρίων «Σύστημα Κ. Σ. Στανισλάβσκι» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.

Το 2002 ίδρυσε τη θεατρική ομάδα «ΗΘΩ». ( 7 παραστάσεις – «Κρότκαγια» του Φ. Ντοστογιέφσκι, «Πρόβα Στρίντμπεργκ» βασισμένη στα έργα του Α. Στρίντμπεργκ και Π. Ενκβίστ, «Εξίσωση Ι. Συνηθισμένοι Άνθρωποι» βασισμένη σ’ ένα κεφάλαιο από τον Ηλίθιο του Φ. Ντοστογιέφσκι, «Σουζάννα» του Γ. Φόσσε, «Μαριονέτες» του Χ. Κλάιστ, «Ίων» του Πλάτωνα).

Κατερίνα Καμπανέλλη

Γεννήθηκε στην Αθήνα.

Απόφοιτος της Σχολής Βακαλό.

Κάτοχος ΒΑ (ΗΟΝS ) στην Σκηνογραφία – Ενδυματολογία απο την Wimbledon School of Art του Λονδίνου, όπου σπούδασε ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση.

Έχει συνεργαστεί ως βοηθός με τους Σκηνογράφους Ντόρα Λελούδα, Σάββα Χαρατσίδη, Λαλούλα Χρυσικοπούλου και Αννα Μαχαιριανάκη.

Πρώτη της δουλειά παρουσιάστηκε το 1994 στο έργο «Δράκος» του Ε. Σβάρτς σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δούκα στο Δημοτικό Θέατρο Αλίμου, για την οποία κέρδισε τρία βραβεία στα Φεστιβάλ των Δήμων Ζωγράφου, Αργυρούπολης και Ιθάκης.

Εχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες: Θανάση Παπαγεωργίου (1994), Νίκο Δαφνή (1997), Μελίνα Σάρδη (1997, 1998), Ηλία Φραγκάκη (1997, 1999, 2000), Θωδ Εσπίριτου (1997, 1998), Ευδόκιμο Τσολακίδη (2001), Δημήτρη Δεγαΐτη (2005, 2007), Κατερίνα Πολυχρονοπούλου (2011, 2014).

Επίσης, με τον σκηνοθέτη Γιώργο Μιχαηλίδη στα έργα: «Βίβα Ασπασία» του Ιάκωβου Καμπανέλλη (Ανοιχτό Θέατρο, 2000), «Η μέθοδος της δεσποινίδος Μαργαρίτας» του Ρ. Ατάυντε (Θέατρο Κάππα, 2001 ) και «Μια Κωμωδία » του Ιάκωβου Καμπανέλλη ( Ηρώδειο, 2002).

Στον κινηματογράφο, έχει συνεργαστεί με τη σκηνοθέτη Στέλλα Αρκέντη, στην ταινία «Φόνισσα, η λογική γεννάει τέρατα», βασισμένη στη «Φόνισσα» του Αλ. Παπαδιαμάντη και στην όπερα «Το δάκρυ του αετού», (σύνθεση Σωτηρίας Αδάμ, λιμπρέτο Στέλλας Αρκέντη).

Έχει διδάξει Σκηνογραφία στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και στο Θέατρο των Αλλαγών καθώς και Ενδυματολογία και Ιστορία Κοστουμιού στη Σχολή Βελουδάκη. Από το 2007 έως το 2011 δίδαξε Σκηνογραφία στην Ακαδημία Τέχνης του Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ.

Από το 2005 διδάσκει Σκηνογραφία στη Δραματική Σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας.

Έχει πάρει μέρος σε σεμινάρια και διαλέξεις.

Από το 2011 είναι υπεύθυνη του αρχείου Ιάκωβου Καμπανέλλη, το οποίο συνεχώς καταγράφει και εμπλουτίζει.

Δήμος Αβδελιώδης

Ο Δήμος Αβδελιώδης γεννήθηκε το 1952 στη Χίο. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή ΑΘΗΝΩΝ, Γ. Θεοδοσιάδη.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου 1997- 2000 και 2004-2010.

Δίδαξε αφήγηση και λογική των συνδέσεων για τον κινηματογράφο και το θέατρο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 1993 – 1997.

.Βραβείο GOVI στη Γένοβα, 2001, για την ανάδειξη της μορφής ιδιαίτερων γλωσσικών διαλέκτων και πολιτισμικών στοιχείων στο κινηματογραφικό του έργο.

.“Η ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΩΝ”). Ψηφίστηκε 2 φορές -το 2007 και τον Νοέμβριο του 2016- από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Ελλάδος, ανάμεσα στις 10 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου όλων των εποχών.

Συμμετείχε και βραβεύτηκε σε μερικά από τα μεγαλύτερα Διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου (Βερολίνο, Σαν Φραντσίσκο κ.α.)

.Τιμώμενο πρόσωπο μαζί με άλλες σημαντικές προσωπικότητες από το χώρο του θεάτρου στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου Καΐρου 2010, για «το στίγμα του στο ελληνικό θέατρο και την συμβολή του στην παγκόσμια γλώσσα του θεάτρου, με το ιδιαίτερο σκηνοθετικό του σύμπαν».

ΘΕΑΤΡΟ


2016 «Το Μυρολόγι της Φώκιας – Το Καμίνι» Αλ. Παπαδιαμάντη, δεύτερο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Α. Παπαδιαμάντη – Αλεξία Φωτιάδου

2015 «Πλάτωνα Απολογία Σωκράτη»-διδασκαλία, μετάφραση, δραματουργία, σκηνογραφία, σκηνοθεσία-έναρξη της παράστασης τον Ιούλιο στα αρχαία θέατρα της Δωδώνης, της Αιγείρας ,Λάρισας- με τη συνεργασία και την Αιγίδα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, αφού προηγήθηκαν τρία έτη προβών για τη διδασκαλία της εκφοράς και της ερμηνείας του αρχαίου πρωτότυπου πλατωνικού κειμένου, με τον ηθοποιό Βασίλη Καραμπούλα. Εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόσκληση από σπουδαίους πολιτιστικούς Οργανισμούς και Φεστιβάλ στο εξωτερικό με την προβολή και υποστήριξη του διεθνούς δικτύου TheatreCultures.

2014 «Όνειρο στο Κύμα – Έρως Ήρως» Αλ. Παπαδιαμάντη, πρώτο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Παπαδιαμάντη – Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Γιάννης Κολόϊ

2013 «Η Γυναίκα της Ζάκυθος» Δ. Σολωμού – Όλια Λαζαρίδου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2013. Παρουσίαση στο ΒΟΖΑRT, Βρυξέλλες 2014 κατά τη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ.

2013 «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» Γεωργίου Βιζυηνού – Κωνσταντίνος Γιανακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη. 2015 Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Αγάπη Μανουρά

2013 «Περλιμπλίν και Μπελίσα» Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα – Στέλιος Μάινας, Δήμητρα Ματσούκα, Ελένη Καστάνη

2013 «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη»- προσέγγιση του θέματος Παναγούλη σανμιαςσύγχρονης τραγωδίας Δραματουργία & Κείμενο, βασισμένα στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά Α. Παναγούλης ΠΡΟΒΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ – Ελένη Ερήμου

2013 ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ «Αφιέρωμα στο Δήμο Αβδελιώδη με 5 Παραστάσεις του», «Μαράν Αθά», «Η Νοσταλγός», «Το μόνον της ζωής του Ταξείδιον», «Ιχνευτές», «Πέρσες».

2012 «Ερωφίλη» Γεωργίου Χορτάτση, ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – Βασίλης Καραμπούλας, Ιωάννα Παππά, Γρηγόρης Γαλάτης, Δάφνη Μαρκάκη, Αγγελος Τριανταφύλου, Αμαλία Τσεκούρα, Έλενα Μαρσίδου
Έναρξη διδασκαλίας αρχαίου κειμένου ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ.

2012 «Η Νοσταλγός» Αλ. Παπαδιαμάντη – Μαίρη Ιγγλέση, Γιάννης Τσιώμου, Τζένη Οικονόμου ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

2011 «Πέρσες» Αισχύλου – 18μελής Θίασος, 1ο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Αθηναίων ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ

2010 «Ταξιδεύοντας με τον Παναίτ Ιστράτι» βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Μπ. Νικάκη, ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ, ερμηνεία από σκηνής, Δ. Αβδελιώδης

2010 «Ιχνευτές» Σοφοκλή – 18μελής Θίασος, πρωτότυπη αναπαράσταση της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας του Σατυρικού δράματος σε αντιδιαστολή με την Κωμωδία. Προσκλήθηκε στα διεθνή Φεστιβάλ θεάτρου Κύπρου, Μπουτρίντι, Καϊρου, Σμύρνης, Τραπεζούντας κ.α.

2010 «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον» Γ. Βιζυηνού, Μαρίνα Αργυρίδου, Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου.

2009 «Βαβυλωνία» Δ. Βυζάντιου- Διασκευή και Σκηνοθεσία, 20μελής Θίασος,ΚΘΒΕ

2009 «Μαράν Αθά» θεατρική διασκευή, διδασκαλία ερμηνείας, σκηνοθεσία του ομώνυμου μυθιστορήματος του Θωμά Ψύρρα, Γιασεμί Κηλαηδόνη.

2007 «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος» Δ. Αβδελιώδη. Η παράσταση είχε επιλεγεί επανειλημμένως από σπουδαία διεθνή φεστιβάλ θεάτρου, ύστερα από εισηγήσεις της Μπ. Νικάκη για την “…αυθεντική ελληνικότητά της, αποτελώντας πρόταση στο διεθνή πολιτισμό και σπάνιο δείγμα σύγχρονης δημιουργίας” και προβλήθηκε βιντεοσκοπημένη σε σχολές Καλών Τεχνών και Θεάτρου σε πρώην Ανατολικές χώρες, στην Τουρκία και στην Εγγύς Ανατολή.

2007 «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον» Γ. Βιζυηνού – Φένια Μάγιου, Κώστας Τζουβάρας

2003 «΄Ασμα Ασμάτων» Σολομώντος Θέατρο ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ

2001 «Λίγ’ απ’ όλα» Αντώνη Μόλλα ,για πρώτη φορά ζωντανή εκδοχή του Θεάτρου Σκιών με ηθοποιούς, θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

1995 «Τρία ελληνικά παραμύθια», Αγνή Στρουμπούλη, θέατρο ΜΥΛΟΣ Θεσσαλονίκη

1993 «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού», Άννα Κοκκίνου, Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

1999 «Η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων» – Ψηφισμένη από το 2007, αλλά και τον φετινό Νοέμβριο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Κιν/γράφου Θεσσαλονίκης, από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος (ΟΚΛΕ), ανάμεσα στις δέκα καλύτερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου όλων των εποχών.

Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής ΄Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) –

4 βραβεία* στο Forum Φεστιβάλ Βερολίνου 2001

Βραβείο Σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2000

1990 «Νίκη της Σαμοθράκης» -Κρατικά βραβεία, Ποιότητας Ταινίας, Μουσικής, Μακιγιάζ και Ήχου.

1987 «Το Δέντρο που Πληγώναμε» – Βραβείο της C.I.F.E.J., Φεστιβάλ Βερολίνου 1987 .Επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Καννών. Εβδομάδα της Κριτικής (Semaine de la critique) .Χρυσός και Αργυρός Ελέφαντας καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Νέου Δελχί.

1982 «Αθέμιτος Συναγωνισμός» – 1ο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής και Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Δράμας 1984.

* Η κριτική επιτροπή του FORUM απονέμει στην ταινία, η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων, το βραβείο της Ένωσης Αιθουσαρχών, CICAE, «για τις καλλιτεχνικές της αρετές, για την αυθεντικότητά της και τη δημιουργική ελευθερία της». 2. Το βραβείο «Δον Κιχώτης» της Διεθνούς Ένωσης των Cine-clubs, (FICC).(Το FICC είναι ένα διεθνές δίκτυο αιθουσών τέχνης που σκοπό έχει τη διάδοση ταινιών με πολιτιστική αξία.) 3. Το βραβείο CALIGARI 2000, στο σκεπτικό της βράβευσης αναφέρεται » η πολύπλευρη παραβολή της ταινίας, με σπουδαίους χαρακτήρες, πολιτική αλληγορία, αυθεντικότητα και χιούμορ». 4. Ειδικός έπαινος των κριτικών της γερμανικής εφημερίδας «BILD«. Η γερμανική εταιρία «Πανδώρα – Πήγασος» ανέλαβε τη διανομή της ταινίας στη Γερμανία.

Διευκρινίσεις για σεμινάρια-εργαστήρια θεάτρου

Λόγω του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων σε κάθε σεμινάριο (έως 25 άτομα) και προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των αιτούντων παρακαλούμε να δηλώνετε έως και δυο σεμινάρια με σειρά προτεραιότητας. Για την επιλογή των συμμετεχόντων σε κάθε σεμινάριο θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία αποστολής της αίτησης, ενώ σε περίπτωση μεγάλης συμμετοχής θα δοθεί προτεραιότητα στα μέλη των ερασιτεχνικών ομάδων που συμμετέχουν στη διοργάνωση.

Οι ενδιαφερόμενοι για την παρακολούθηση των σεμιναρίων υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής, η οποία θα αποστέλλεται από 17/7/2017 έως και 23/8/2017, στην ηλεκτρονική διεύθυνση nppolitismoudz@gmail.com, στην οποία θα αναφέρονται υποχρεωτικά τα ακόλουθα στοιχεία:

• Ονοματεπώνυμo αιτούντος.

• Στοιχεία επικοινωνίας : (e-mail, τηλέφωνο)

• Εκπαίδευση – Κατάρτιση

• Ιδιότητα – Επάγγελμα

• Τίτλος σεμιναρίου και όνομα διδάσκοντος (Πρώτη επιλογή)

• Τίτλος σεμιναρίου και όνομα διδάσκοντος (Εναλλακτική επιλογή)

  1. Η ενημέρωση των αιτούντων για τη συμμετοχή στα σεμινάρια θα γίνει από τους διοργανωτές το αργότερο μέχρι 28/8/2017 με ενημερωτικό απαντητικό e-mail. Σε περίπτωση αδυναμίας συμμετοχής στο σεμινάριο είναι υποχρεωτική η ενημέρωση των διοργανωτών μέχρι 28/8/2017 (με αποστολή ενημερωτικού e-mail ακύρωσης).
  2. Όλοι οι συμμετέχοντες στα σεμινάρια θα πρέπει να φοράνε άνετα ρούχα που θα τους επιτρέπουν να κινούνται με ευχέρεια.
  3. Η προσέλευση στον χώρο των σεμιναρίων θα γίνεται αυστηρά ένα τέταρτο πριν την ώρα έναρξης.
  4. Για το σεμινάριο της Κατερίνας Καμπανέλλη, κάθε συμμετέχων θα πρέπει να φέρει μαζί του κάποια από τα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή μάσκας όπως: δύο (2) γυψόγαζες, ένα (1) ρολό ζελατίνας τροφίμων (wrap), ένα (1) χαρτί ρολό κουζίνας, ένα (1) χαρτί ρολό τουαλέτας.
  5. Για το σεμινάριο του Δήμου Αβδελιώδη, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να φέρουν μαζί τους ένα κείμενο επιλογής τους, μερικών σειρών.
    Χώροι διεξαγωγής Εκδηλώσεων:

ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (Γ. Ζωγράφου και πλατεία Αγίου Γεωργίου) ΜΟΥΣΕΙΟ «Μαρίκα Κοτοπούλη» (Αλ. Παναγούλη 17α)

ΒΙΛΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ (Γεωργίου Ζωγράφου 13)

Ώρα έναρξης

Παραστάσεις: 21.00 Τελετή απονομής 20:00

Πληροφορίες: Κ. Αντωνοπούλου, Ν. Αναστασόπουλος τηλ.: 210-7481396, 210-7713802
Email: zografou.np@gmail.com

Fb: Θεατρικοί-αγώνες-ερασιτεχνικών-θιάσων-Δήμου-Ζωγράφου
Blog: culturezografou.wordpress.com

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s